Skip to main content
Logo print

Polityka prywatności | Legrand Poland

Polityka prywatności


Polityka prywatności

W związku z wejściem w dniu 25 maja 2018 roku w życie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – RODO, Poniżej przedstawiamy informacje związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Legrand Polska sp. z o.o.

ADMINISTRATOR DANYCH

Za przetwarzanie zebranych danych osobowych odpowiada:

 

 

Nazwa i dane kontaktowe Administratora Danych

 

Legrand Polska sp. z o.o. (Legrand)

Ząbkowice Śląskie (57-200), ul. Waryńskiego 20

Tel. (74) 816 23 00, e-mail: info@legrand.com.pl

 

 

 

Informacje prawne dotyczące Administratora Danych

 

Legrand Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej we Wrocławiu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000142835, NIP: 887-000-02-06.

 

Ostatnia aktualizacja: 04.01.2024

 

CELE, PODSTAWY PRAWNE I OKRESY PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane przez upoważniony personel Legrand w różnych celach.

Każdy z tych celów opiera się na podstawie prawnej, która uzasadnia nasze przetwarzanie.

Twoje dane przechowywane będą przez z góry określony okres, który zależy od celu przetwarzania.

Cele, podstawy prawne i okresy przechowywania zostały szczegółowo opisane w poniższej tabeli:

Cel przetwarzania

 

Podstawa prawna

Okresy przechowywania

Marketing bezpośredni
i zindywidualizowany rozwój biznesu w oparciu o profilowanie analityczne (jeśli występuje)

 

Art. 6 ust. 1 lit. a RODO w związku z art. 10 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – przetwarzanie danych osobowych za zgodą.

Jeśli zgoda nie jest wymagana Art. 6 ust. 1 lit. f RODO uzasadniony interes Administratora polegający na ciągłym rozwijaniu i ulepszaniu naszych produktów, usług i relacji z klientami.

Trzy lata od zakupu lub od ostatniej aktywności użytkownika w związku
z działaniami marketingowymi.

 

Wysyłanie komunikatów nie marketingowych, ankiet i/lub quizów w związku z Aplikacją Użytkownika, Produktami i/lub Usługami

 

Art. 6 ust. 1 lit. a RODO w związku z art. 10 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – przetwarzanie danych osobowych za zgodą.

 

Trzy lata od zakupu lub od ostatniej aktywności użytkownika w związku z działaniami marketingowymi.

 

Profilowanie analityczne w celu wyświetlania trafniejszych reklam dotyczących zakupionych Produktów

 

 

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO uzasadniony interes Administratora polegający na ciągłym ulepszaniu naszej komunikacji i relacji z klientami.

 

Przez cały okres utrzymywania  konta użytkownika

 

Obsługa zapytania

przesłanego przez formularz kontaktowy.

art. 6 ust. 1 lit. b RODO niezbędność przetwarzania do wykonania umowy

o świadczenie usługi;

art. 6 ust. 1 lit. a RODO w zakresie danych podanych

fakultatywnie, przetwarzanie danych osobowych za zgodą

 6 miesięcy od przesłania zapytania przez formularz kontaktowy

 

Obsługa zapytania
o umieszczenie Twojego sklepu na liście sklepów oferujących/sprzedających towary Administratora

 

 

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO uzasadniony interes Administratora polegający na

umieszczeniu Twojego sklepu na liście sklepów oferujących/sprzedających towary Administratora

 

Przez cały okres utrzymywania sklepu na liście na naszej stronie internetowej

 

Przeprowadzenie szkoleń, akcji, konkursów lub loterii o charakterze marketingowym, promocyjnym i reklamowym, których przebieg reguluje umowa lub regulamin.

Art. 6 ust. 1 lit. b RODO -  przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

Od momentu zebrania danych w związku z planowanym szkoleniem, akcją, konkursem, loterią lub zawarciem umowy dotyczącej danego szkolenia, akcji, konkursu lub loterii, do czasu ich zakończenia lub rozstrzygnięcia lub do czasu dostępności materiałów szkoleniowych.

Rozliczanie efektów działań Partnerów handlowych Administratora w ramach oferowanych przez nich produktów i usług powiązanych z produktami i usługami Administratora. 
Przykładowo: rozliczenia współpracujących z Administratorem Dystrybutorów.

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes w postaci  możliwości weryfikacji współpracy z partnerami biznesowymi.

Od momentu zebrania danych do czasu wniesienia sprzeciwu, nie dłużej jednak niż przez okres trzech lat od ostatniej aktywności użytkownika w związku z działaniami marketingowymi.

Analizy danych dla lepszego doboru usług i produktów do Twoich potrzeb, ogólnej optymalizacji naszych produktów, optymalizacji procesów obsługi, budowania wiedzy o naszych Klientach. 
Przykładowo: badań dotyczących Twojej oceny współpracy z Administratorem, jakości produktów i obsługi.

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO - uzasadniony interes Administratora polegający na możliwości lepszego doboru usług do potrzeb Klientów, ogólnej optymalizacji produktów, optymalizacji procesów obsługi, budowaniu wiedzy o Klientach.

Od momentu zebrania danych do czasu wniesienia sprzeciwu, nie dłużej jednak niż przez okres siedmiu lat od ostatniej aktywności użytkownika w związku z działaniami marketingowymi.

Ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami wynikającymi z działań o charakterze marketingowym, promocyjnym i reklamowym.

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami.

Okres przedawnienia roszczeń wynikających z łączących nas stosunków prawnych (w tym umów), oraz 2 miesiące od zakończenia tego okresu – w związku z możliwością zgłoszenia roszczenia w ostatniej chwili. 

Rozliczenie należności publicznoprawnych (w tym podatków) związanych z działaniami marketingowymi, promocyjnymi i reklamowymi. 

Art. 6 ust. 1 lit. c RODO z związku z przepisami podatkowymi nakładającymi obowiązki podatkowe -  przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Przetwarzanie przez okres potrzebny do wypełnienia obowiązku podatkowego i złożenia w tym zakresie odpowiednich deklaracji podatkowych oraz weryfikacji przez organy administracji skarbowej.

Archiwizowanie dla zabezpieczenia i przechowania dokumentów księgowych przez okresy wskazane przez Ustawę o rachunkowości.

Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 74 Ustawy o rachunkowości.

Co do zasady przez okres 5 lat liczony od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą.

Zawarcie i wykonywanie umowy handlowej, w tym kontakt w sprawie zawarcia umowy, odbioru produktów i usług oraz rozliczenia kosztów ich nabycia.

Art. 6 ust. 1 lit. b RODO -  przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy.

Od momentu zebrania danych osobowych związanych z zawartą umową do czasu jej wykonania lub rozwiązania.

Ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami wynikającymi z rękojmi sprzedanych produktów.

art. 6 ust. 1 lit. f RODO - realizacja naszego prawnie uzasadnionego interesu polegającego na możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

Przetwarzanie następuje przez okres, w jakim możliwe jest stwierdzenie wady rzeczy sprzedanej (co do zasady 2 lat od daty zakupu) oraz 10 lat w przypadku roszczeń na zasadach ogólnych, czas przewidziany na dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi (co do zasady 1 rok od dnia stwierdzenia wady) oraz czas potrzebny na rozpatrzenie tych roszczeń.

W celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami innymi niż związane z rękojmią rzeczy sprzedanej.

Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami.

Okres przedawnienia roszczeń wynikających z łączących nas stosunku prawnych (w tym umów), oraz dodatkowych sześciu miesięcy od zakończenia tego okresu – w związku z możliwością zgłoszenia roszczenia w ostatniej chwili. 

Rozliczenie należności publicznoprawnych (w tym podatków) związanych z procesem sprzedaży produktów i usług.

Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami podatkowymi nakładającymi obowiązki podatkowe -  przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

Przetwarzanie przez okres potrzebny do wypełnienia obowiązku podatkowego i złożenia w tym zakresie odpowiednich deklaracji podatkowych oraz weryfikacji przez organy administracji skarbowej.

 

PRZESŁANKI PODANIA DANYCH I KONSEKWENCJE ICH NIEPODANIA

Podanie nam Twoich danych osobowych jest dobrowolne. Jest tak szczególnie wtedy, gdy dane osobowe przekazujesz nam wyrażając jednocześnie zgodę na ich przetwarzanie. W sytuacji, gdy Twoje dane osobowe są nam potrzebne w celu zawarcia i wykonywania umowy, konsekwencją ich nie podania może być brak możliwości zawarcia umowy. W szczególności dotyczy to umów związanych
z nabywaniem naszych produktów i usług.

 

PRZETWARZANIE DANYCH W OPARCIU O ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI

Decyzje, jakie podejmujemy wobec Twojej osoby, mogą opierać się na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, Twoich danych osobowych. Analizujemy Twoją aktywność na naszej stronie internetowej. Gdy odwiedzasz naszą stronę internetową, dochodzi do automatycznego zapisywania informacji o tym jakie podstrony na niej odwiedzasz. Dzięki temu wiemy, które nasze usługi i produkty Cię interesują i możemy w przypadku kiedy wyraziłeś na to zgodę, kierować do Ciebie informacje jedynie o tych naszych produktach i usługach, którymi jesteś zainteresowany.
W konsekwencji działania te prowadzimy w celu lepszego doboru usług i produktów do Twoich potrzeb, ogólnej optymalizacji naszych produktów, optymalizacji procesów obsługi oraz  budowania wiedzy o naszych Klientach.

REALIZACJA PRAW UŻYTKOWNIKÓW

Masz prawo dostępu do swoich danych osobowych lub ich poprawiania. Pod pewnymi warunkami masz również prawo do usunięcia swoich danych osobowych, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych. Jeżeli  przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, możesz ją w każdej chwili wycofać. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych osobowych, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. 

Jeżeli zażądasz usunięcia lub wniesiesz sprzeciw wobec przetwarzania danych niezbędnych do realizacji naszych usług i/lub określonych jako obowiązkowe, nie będziesz mógł już korzystać z Oprogramowania, gdyż wymaga to przetwarzania tych danych w celu działania .

Jesteś uprawniony do uzyskania kopii Twoich danych osobowych podlegających przetwarzaniu, w łatwo dostępnym formacie, oraz informacji o okolicznościach ich przetwarzania.

Powyższe dane będziemy przechowywać maksymalnie przez okres trzech lat po przetworzeniu Twojego żądania.

W celu realizacji swoich praw związanych z przetwarzaniem przez nas Twoich danych osobowych, możesz się z nami skontaktować:

    a.    wypełniając formularz na naszej stronie internetowej pod adresem: http://legrand.pl/pl/kontakt,

    b.    pisemnie na adres korespondencyjny:

    Legrand Polska sp. z o.o.

    ul. Domaniewska 48

    Warszawa 02-672,

    c.    przesyłając wiadomość na adres e-mail: recepcja@legrand.com.pl,

    d.    telefonicznie pod nr: (22) 549 23 30.

Prowadzona komunikacja jest wolna od opłat. Jeżeli Twoje żądania będą ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter, Administrator może:

    a.    pobrać rozsądną opłatę, uwzględniając administracyjne koszty udzielenia informacji, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań; albo

    b.    odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem

W każdym przypadku, gdy uważasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Administratora narusza RODO, masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce takim organem będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 

 

ODBIORCY TWOICH DANYCH OSOBOWYCH

 W ramach realizacji naszych zadań i celów Twoje dane osobowe mogą być przekazywane do różnych odbiorców danych osobowych, z którymi współpracujemy na co dzień.

W tabeli poniżej przedstawiamy spis kategorii tych odbiorców.

 

KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH OSOBOWYCH

1

Wewnętrzne usługi [Legrand SNC], z siedzibą we Francji, w celu zarządzania Twoim kontem

2

partnerzy handlowi Administratora – firmy oferujące usługi i produkty towarzyszące dla usług Administratora oraz zajmujące się dystrybucją produktów i usług Administratora.

3

Usługodawcy odpowiedzialni za hosting danych zebranych za pośrednictwem Strony internetowej

4.

Usługodawcy odpowiedzialni za utrzymanie Strony internetowej

5

Inni dostawcy usług IT

6

inne spółki powiązane z grupy Legrand realizujące dla Administratora usługi:
a.    wsparcia sprzedaży, 
b.    biurowe, 
c.    księgowe, 
d.    teleinformatyczne, 
e.    projektowe, 
f.    doradcze

7

podmioty spoza grupy Legrand realizujące dla Administratora usługi wspierające procesy biznesowe, a w szczególności firmy:
a.    projektowe i budowlane,
b.    notarialne,
c.    świadczące usługi teleinformatyczne,
d.    ochroniarskie, świadczące dla Administratora usługi z zakresu ochrony osób i mienia,
e.    doradcze, w szczególności w zakresie obsługi prawnej lub finansowej,
f.    organizujące wydarzenia związane ze sprzedażą produktów i usług,
g.    wspierające marketing produktów i usług Administratora.

Polityka cookies

 

Administrator - Legrand Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Ząbkowicach Śląskich, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego – Rejestr Przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla  Wrocławia-Fabrycznej IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000142835, kapitał zakładowy: 16 412 250 zł, NIP: 887-000-02-06, REGON: 890524685.

E-mail: info@legrand.com.pl

Cookies - oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach za pośrednictwem których Użytkownik korzysta ze Strony internetowej.

Cookies Administratora - oznacza Cookies zamieszczane przez Administratora, związane ze świadczeniem usług droga elektroniczną przez Administratora za pośrednictwem Strony internetowej.

Cookies Zewnętrzne - oznacza Cookies zamieszczane przez partnerów Administratora, za pośrednictwem Strony internetowej.

Urządzenie - oznacza elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Strony internetowej.

Użytkownik - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.

Rodzaje wykorzystywanych Cookies

  1. Stosowane przez Administratora Cookies są bezpieczne dla Urządzenia Użytkownika. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do Urządzeń Użytkowników wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub oprogramowania złośliwego. Pliki te pozwalają zidentyfikować oprogramowanie wykorzystywane przez Użytkownika i dostosować Stronę internetową indywidualnie każdemu Użytkownikowi. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę domeny z której pochodzą, czas przechowywania ich na Urządzeniu oraz przypisaną wartość.
  2. Administrator wykorzystuje dwa typy plików cookies:
    1. Cookies sesyjne: są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci Urządzenia. Mechanizm cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika.
    2. Cookies trwałe: są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie Urządzenia nie powoduje ich usunięcia z Urządzenia Użytkownika. Mechanizm cookies trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z Urządzenia Użytkownika.
  3. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do swojego Urządzenia. W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Strony internetowej będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików cookies.

Cele w jakich wykorzystywane są Cookies

1. Administrator wykorzystuje Cookies Własne w następujących celach:

  1. Konfiguracji Strony internetowej
    1. dostosowania zawartości Strony internetowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze Strony internetowej
    2. rozpoznania urządzenia Użytkownika Strony internetowej oraz jego lokalizację i odpowiednio wyświetlenia Strony internetowej, dostosowanej do jego indywidualnych potrzeb;
    3. zapamiętania ustawień wybranych przez Użytkownika i personalizacji interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik,
    4. zapamiętania historii odwiedzonych podstron na Stronie internetowej w celu rekomendacji treści,
    5. rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp...
  2. Uwierzytelniania użytkownika na Stronie internetowej i zapewnienia sesji Użytkownika 
    1. utrzymania sesji Użytkownika Strony internetowej (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła;
    2. poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Strony internetowej, umożliwiając w szczególności weryfikację autentyczności sesji przeglądarki.
    3. optymalizacji i zwiększenia wydajności usług świadczonych przez Administratora.
  3. Realizacji procesów niezbędnych dla pełnej funkcjonalności stron internetowych
    1. dostosowania zawartości podstron internetowych Strony internetowej do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych. W szczególności pliki te pozwalają rozpoznać podstawowe parametry Urządzenia Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    2. poprawnej obsługi programu partnerskiego, umożliwiając w szczególności weryfikację źródeł przekierowań Użytkowników na podstrony internetowe Strony internetowej.
  4. Zapamiętania lokalizacji Użytkownika
    1. poprawnej konfiguracji wybranych funkcji Strony internetowej, umożliwiając w szczególności dostosowanie dostarczanych informacji do Użytkownika z uwzględnieniem jego lokalizacji.
  5. Analiz i badań oraz audytu oglądalności
    1. tworzenia anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Strony internetowej z niej korzystają, co umożliwia ulepszanie jej struktury i zawartości;
  6. Świadczenia usług reklamowych
    1. dostosowania prezentowanych za pośrednictwem Strony internetowej reklam usług i produktów;
  7. Zapewnienia bezpieczeństwa i niezawodności Strony internetowej

2. Administrator wykorzystuje Cookies Zewnętrzne w następujących celach:

  1. zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem narzędzi analitycznych:
  2. wykorzystania funkcji interaktywnych w celu popularyzacji serwisu za pomocą serwisów społecznościowych:

Usuwanie plików Cookies

Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików „cookies” na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików „cookies” w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). 

Ograniczenie stosowania plików „cookies”, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.

3. Wymagania techniczne

Korzystanie ze Strony internetowej wymaga spełnienia następujących wymagań technicznych:

  1. Przeglądarka: Google Chrome 63+, Firefox 57+, Safari 11.1+, Opera 49+, Internet Explorer 11+, Microsoft Edge 14+;
  2. Przeglądarka – urządzenia mobilne: Safari 11+, Google Chrome 61 (Android)+, Google Chrome 63 (iOS)+, Samsung Internet 5+, UC 5+, Opera 43+ ;
  3. Systemy operacyjne MS Windows, macOS, Android, iOS;
  4. Włączona obsługa JavaScript