1 |
Marketing bezpośredni produktów i usług Administratora inny niż polegający na przesyłaniu informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykorzystaniu telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących.
Przykładowo: karty rabatowe, upominki, programy lojalnościowe czy kartki świąteczne wysyłane na Twój adres korespondencyjny. |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes w postaci możliwości reklamy, promocji i oferowania produktów i usług. |
Od momentu zebrania danych do czasu wniesienia uzasadnionego sprzeciwu, o którym mowa w punkcie VII, nie dłużej jednak niż przez okres pięciu lat od ostatniej aktywności użytkownika w związku z działaniami marketingowymi. |
2 |
Przesyłanie - na podstawie Twojej zgody - informacji handlowych o produktach i usługach Administratora lub ich Partnerów handlowych oferujących produkty i usługi powiązane z ofertą Administratora, za pomocą środków komunikacji elektronicznej, takich jak wiadomości tekstowe (SMS), wiadomości multimedialne (MMS) oraz poczta elektroniczna (e-mail). |
Art. 6 ust. 1 lit. a RODO w związku z art. 10 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną – przetwarzanie danych osobowych za zgodą. |
Od momentu uzyskania zgody do czasu jej cofnięcia, nie dłużej jednak niż przez okres pięciu lat od ostatniej aktywności użytkownika w związku z działaniami marketingowymi. |
3 |
Wykorzystywanie – na podstawie Twojej zgody - telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego produktów i usług Administratora lub jego Partnerów handlowych oferujących produkty i usługi powiązane z ofertą Administratora polegającego na bezpośrednim kontakcie telefonicznym.
Przykładowo: rozmowy z konsultantem, Twoim doradcą lub ekspertem.
|
Art. 6 ust. 1 lit. a RODO w związku z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego - przetwarzanie danych osobowych za zgodą. |
Od momentu uzyskania zgody do czasu jej cofnięcia, nie dłużej jednak niż przez okres pięciu lat od ostatniej aktywności użytkownika w związku z działaniami marketingowymi. |
4 |
Rozliczanie efektów działań Partnerów handlowych Administratora w ramach oferowanych przez nich produktów i usług powiązanych z produktami i usługami Administratora.
Przykładowo: rozliczenia współpracujących z Administratorem Dystrybutorów. |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – uzasadniony interes w postaci możliwości weryfikacji współpracy z partnerami biznesowymi. |
Od momentu zebrania danych do czasu wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w punkcie VII, nie dłużej jednak niż przez okres trzech lat od ostatniej aktywności użytkownika w związku z działaniami marketingowymi. |
5 |
Analizy danych dla lepszego doboru usług i produktów do Twoich potrzeb, ogólnej optymalizacji naszych produktów, optymalizacji procesów obsługi, budowania wiedzy o naszych Klientach.
Przykładowo: badań dotyczących Twojej oceny współpracy z Administratorem, jakości produktów i obsługi. |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO - uzasadniony interes Administratora polegający na możliwości lepszego doboru usług do potrzeb Klientów, ogólnej optymalizacji produktów, optymalizacji procesów obsługi, budowaniu wiedzy o Klientach. |
Od momentu zebrania danych do czasu wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w punkcie VII, nie dłużej jednak niż przez okres siedmiu lat od ostatniej aktywności użytkownika w związku z działaniami marketingowymi. |
6 |
Przeprowadzenie szkoleń, akcji, konkursów lub loterii o charakterze marketingowym, promocyjnym i reklamowym, których przebieg reguluje umowa lub regulamin. |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. |
Od momentu zebrania danych w związku z planowanym szkoleniem, akcją, konkursem, loterią lub zawarciem umowy dotyczącej danego szkolenia, akcji, konkursu lub loterii, do czasu ich zakończenia lub rozstrzygnięcia. |
7 |
Ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami wynikającymi z działań o charakterze marketingowym, promocyjnym i reklamowym. |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami. |
Okres przedawnienia roszczeń wynikających z łączących nas stosunków prawnych (w tym umów), oraz 2 miesiące od zakończenia tego okresu – w związku z możliwością zgłoszenia roszczenia w ostatniej chwili. |
8 |
Rozliczenie należności publicznoprawnych (w tym podatków) związanych z działaniami marketingowymi, promocyjnymi i reklamowymi. |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO z związku z przepisami podatkowymi nakładającymi obowiązki podatkowe - przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. |
Przetwarzanie przez okres potrzebny do wypełnienia obowiązku podatkowego i złożenia w tym zakresie odpowiednich deklaracji podatkowych oraz weryfikacji przez organy administracji skarbowej. |
9 |
Archiwizowanie dla zabezpieczenia i przechowania dokumentów księgowych przez okresy wskazane przez Ustawę o rachunkowości. |
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 74 Ustawy o rachunkowości. |
Co do zasady przez okres 5 lat liczony od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą. |
10 |
Zawarcie i wykonywanie umowy handlowej, w tym kontakt w sprawie zawarcia umowy, odbioru produktów i usług oraz rozliczenia kosztów ich nabycia. |
Art. 6 ust. 1 lit. b RODO - przetwarzanie niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy. |
Od momentu zebrania danych osobowych związanych z zawartą umową do czasu jej wykonania lub rozwiązania. |
11 |
Ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami wynikającymi z rękojmi sprzedanych produktów. |
art. 6 ust. 1 lit. f RODO - realizacja naszego prawnie uzasadnionego interesu polegającego na możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. |
Przetwarzanie następuje przez okres, w jakim możliwe jest stwierdzenie wady rzeczy sprzedanej (co do zasady 2 lat od daty zakupu) oraz 10 lat w przypadku roszczeń na zasadach ogólnych, czas przewidziany na dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi (co do zasady 1 rok od dnia stwierdzenia wady) oraz czas potrzebny na rozpatrzenie tych roszczeń. |
12 |
W celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami innymi niż związane z rękojmią rzeczy sprzedanej. |
Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami. |
Okres przedawnienia roszczeń wynikających z łączących nas stosunku prawnych (w tym umów), oraz dodatkowych sześciu miesięcy od zakończenia tego okresu – w związku z możliwością zgłoszenia roszczenia w ostatniej chwili. |
13 |
Rozliczenie należności publicznoprawnych (w tym podatków) związanych z procesem sprzedaży produktów i usług.
|
Art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami podatkowymi nakładającymi obowiązki podatkowe - przetwarzanie niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. |
Przetwarzanie przez okres potrzebny do wypełnienia obowiązku podatkowego i złożenia w tym zakresie odpowiednich deklaracji podatkowych oraz weryfikacji przez organy administracji skarbowej. |