Skip to main content
Logo print

Najczęściej zadawane pytania - Classe 100 | Legrand Poland

Wideodomofon Classe 100 - najczęściej zadawane pytania

Bezpieczeństwo i warunki korzystania


Czy moje dane osobowe są bezpieczne podczas korzystania z aplikacji?

Grupa Legrand wdrożyła odpowiednie fizyczne, elektroniczne i administracyjne środki ochrony, które spełniają wymagania przepisów w celu ochrony Państwa danych osobowych. Wszelkie dane są szyfrowane.

Gdzie są przechowywane moje dane osobowe?

Dane osobowe są bezpiecznie przechowywane w chmurze Legrand.

Jakie dane są zbierane przez Bticino i jak są one wykorzystywane?

Podczas zakładania konta, w celu korzystania z usług sterowania zdalnego, Bticino wymaga podania danych osobowych takich jak imię, nazwisko, kraj i e-mail. Podczas normalnego korzystania z produktów mogą być zbierane różne dane, zmierzające do doskonalenia produktu i usługi. Wszystkie informacje osobowe są wykorzystywane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – RODO. Szczegóły, cel, warunki oraz prawa przysługujące użytkownikom dotyczące przetwarzania danych osobowych dostępne są w aplikacji.

Funkcje aplikacji


Iloma bramami/zamkami mogę sterować z aplikacji?

Z poziomu aplikacji DOOR ENTRY możesz sterować:
- zawsze dostępne: sterowanie zamkiem głównym i oświetleniem schodów
- dodatkowe usługi: jeżeli wideodomofon został zaprogramowany do sterowania innymi bramami / zamkami / odbiorami za pomocą konfiguracji fizycznej (pozycja M w gniaździe konfiguratorów), te same funkcje mogą być obsługiwane z poziomu aplikacji.
Dostosowując ekran główny aplikacji DOOR ENTRY, można wyświetlić polecenia, które mogą być fizycznie aktywowane na Classe 100X i dostosować ich opisy.
Zobacz również: W jaki sposób mogę podejrzeć i zmienić opisy poleceń w aplikacji?

Iloma instalacjami mogę zarządzać moją aplikacją DOOR ENTRY Classe 100X?

Każde konto aplikacji DOOR ENTRY może zarządzać jedną instalacją / Classe 100X

Jak aktualizowane jest oprogramowanie wewnętrzne (firmware) produktu?

Aby sprawdzić wersję oprogramowania (firmware) Classe 100X oraz dostępność aktualizacji, wejdź z poziomu aplikacji DOOR ENTRY do specjalnego podmenu "Ustawienia" poprzez przycisk "hamburger" w lewej górnej części okna aplikacji; w sekcji "Aktualizacja Firmware" wyświetli się status Classe 100X i informacja o dostępności aktualizacji.

Jak jest aktualizowana aplikacja?

Zależnie od ustawień Twojego smartfona, aplikacja może być aktualizowana automatycznie lub wymagać ręcznej aktualizacji z Google Play lub Apple Store.

Jak mogę zmienić hasło logowania do aplikacji DOOR ENTRY?

Aby zmienić hasło w aplikacji, wejdź do podmenu "Konto=> Zmień hasło" używając przycisku "hamburger" w lewym górnym rogu aplikacji.
Jeżeli korzystasz z innych aplikacji połączonych z chmurą Legrand, pamiętaj, żeby zaktualizować Twoje dane logowania o nowe hasło!

Którymi funkcjami mogę zarządzać z poziomu aplikacji?

Z poziomu aplikacji DOOR ENTRY możesz otrzymywać i odbierać wywołania z panelu zewnętrznego, otwierać zamek przy tym panelu, włączać kamerę panelu zewnętrznego i zadzwonić do domu (połączenie audio między Classe 100X i smartfonem).

W jaki sposób mogę podejrzeć i zmienić opisy poleceń w aplikacji?

Aby przejrzeć i zmienić opisy poleceń dostępne w Classe 100X oraz w aplikacji DOOR ENTRY, należy kliknąć menu "hamburger" w lewym górnym rogu aplikacji, a następnie wybrać "Ustawienia=> Ekran Główny"

Instalacja


Czy Classe 100X jest kompatybilna z innymi elementami 2-przewodowego systemu Bticino?

Wideodomofon Classe 100X jest kompatybilny z wszystkimi elementami 2-przewodowego systemu wideodomofonowego Bticino.

Czy Classe 100X jest kompatybilna z innymi, starymi technologiami przewodowymi Bticino?

Poprzez zastosowanie specjalnych interfejsów, możliwe jest dołączenie Classe 100X do istniejącego systemu analogowego i 8-przewodowego cyfrowego Bticino. W tej sprawie zapraszamy do kontaktu z przedstawicielem Legrand lub Infolinią techniczną, pod adresem email: info@legrand.com.pl lub pod numerem telefonu: +48 22 549 23 22.

Czy Classe 100X jest kompatybilna z produktami innych firm?

Classe 100X może współpracować wyłącznie z systemem 2-przewodowym Bticino (w ograniczonym zakresie z innymi systemami Bticino).

Czy mogę podłączyć Classe 100X do repeatera WiFi?

Classe 100X można podłączyć do repeatera WiFi. Ważne jest, żeby repeater WiFi był skonfigurowany z tym samym SSID jak router i nie blokował wymiany TCP/IP.

Czy mogę podzielić łącze ADSL pomiędzy dwa lub więcej aparatów Classe 100X?

Możliwe jest wykorzystanie tego samego łącza internetowego do podłączenia dwóch lub więcej Classe 100X w różnych mieszkaniach. Jednak każdy aparat Classe 100X musi być podłączony do innego punktu dostępowego WiFi, o indywidualnym i różnym od pozostałych SSID.

Czy mogę zastąpić wideodomofonem Classe 100X poprzedni aparat systemu 2-przewodowego Bticino?

W systemie 2-przewodowym Bticino można wymienić obecny aparat domofonowy lub wideodomofonowy aparatem Classe 100X:
- dom jedno- lub dwurodzinny - bez zmiany w istniejącym oprzewodowaniu systemu widodomofonowego
- budynek wielorodzinny - w zależności od specyfiki systemu, wystarczająca może okazać się wymiana aparatu w mieszkaniu lub wymiana z podłączeniem dodatkowego zasilacza lokalnego nr ref. 346020.
W przypadku budynku wielorodzinnego należy uwzględnić ogólne zasady instalacji dla systemu 2-przewodowego Bticino. W przypadku wątpliwości zapraszamy do kontaktu z przedstawicielem Legrand lub Infolinią techniczną, pod adresem email: info@legrand.com.pl lub pod numerem telefonu: +48 22 549 23 22.

Czy możliwe jest zainstalowanie i uruchomienie Classe 100X bez połączenia z Internetem?

Aby zakończyć pełne uruchomienie wideodomofonu Classe 100X, w połączeniu z aplikacją DOOR ENTRY, konieczne jest połączenie z chmurą Legrand, a więc Internet jest niezbędny.

Czy muszę w jakiś sposób programować porty mojego routera, aby otrzymywać wywołania na smartfona?

Classe 100X nie wymaga żadnego specjalnego programowania Twojego routera.

Jakich kroków wymaga instalacja i konfiguracja wideodomofonu Classe 100X?

Aby zainstalować i skonfigurować wideodomofon Classe 100X, należy wykonać następujące czynności:
- wykonać połączenia elektryczne między wszystkimi urządzeniami w systemie
- pobrać aplikację DOOR ENTRY dla Classe 100X na smartfon
- założyć w aplikacji konto Legrand
- powiązać aparat Classe 100X z siecią WiFi i aplikacją za pomocą dedykowanej procedury w aplikacji na smartfonie.
Więcej informacji znajduje się w instrukcji instalacji.

Konfiguracja


Czy mogę korzystać z tego samego konta na różnych smartfonach?

Możliwe jest korzystanie z tego samego konta na różnych smartfonach, z zachowaniem całkowitego limitu 20 powiązanych kont i urządzeń.

Czy możliwe jest tymczasowe włączenie/wyłączenie użytkownika do obsługi mojego systemu?
Na przykład: autoryzacja do obsługi przez daną osobę wyłącznie w określonym przedziale czasowym?

Tymczasowa aktywacja/dezaktywacja użytkownika nie jest przewidziana, jako że procedura zaproszenia lub usunięcia użytkownika jest prosta i zajmuje kilkanaście sekund.
Zobacz również: Jak mogę zaprosić kogoś do zarządzania moją instalacją? oraz Jak mogę odłączyć użytkownika/konto od dostępu do mojego systemu?

Ile kont może być powiązanych z moim aparatem Classe 100X?

Z każdym Classe 100X można powiązać maks. 20 kont; w sumie 20 urządzeń.

Ile smartfonów może być powiązanych z tym samym kontem?

Do jednego konta może być przypisanych 20 smartfonów.
Jednakże, w mocy pozostaje limit 20 smartfonów, które mogą być powiązane z Classe 100X.

Jak mogę odłączyć użytkownika/konto dostępowe do mojego systemu?

Możesz odłączyć użytkownika/konto od dostępu do Twojego systemu wchodząc menu "hamburger" w lewym górnym rogu a następnie wybierając dedykowane podmenu "Użytkownicy"
Na ekranie "Użytkownicy" pojawi się lista wszystkich użytkowników, mających dostęp do Twojego systemu.
Każda osoba może usunąć swoje konto.
Dodatkowo, właściciel głownego konta oznaczonego niebieską gwiazdką, który utworzył powiązanie między Classe 100X, siecią domową WiFi i chmurą Legrand, może usunąć każdą osobę upoważnioną/zaproszoną do zarządzania instalacją.
Usunięcie odbywa się poprzez naciśnięcie ikony kosza przy koncie, które chce się usunąć.

Jak mogę zaprosić kogoś do zarządzania moją instalacją?

Możesz zaprosić inne osoby do sterowania Twoją instalację za pośrednictwem aplikacji DOOR ENTRY.
Z menu "hamburger" w lewym górnym rogu ekranu, wybierz dedykowane podmenu "Użytkownicy" 
wybierając dalej ikonę "+" w prawym dolnym rogu możesz zaprosić dowolną osobę, wpisując po prostu jej adres e-mail, któy będzie użyty do utworzenia konta.
Na ekranie "Użytkownicy" pojawi się lista wszystkich użytkowników, mających dostęp do Twojego systemu wraz z informacją o urządzeniu, za pomocą którego łączą się oraz o zaproszonych użytkownikach, którzy jeszcze nie zarejestrowali się, oczywiście bez dalszych informacji.
Niebieską gwiazdką będą oznaczone konta, które przeprowadziły powiązanie między Classe 100X, domową siecią WiFi i chmurą Legrand.

Za jakimi systemami operacyjnymi jest kompatybilna aplikacja DOOR ENTRY?

Aplikacja DOOR ENTRY współpracuje z systemami iOS 10 lub wyższym oraz z Andoridem 5.0 lub wyższym.

Korzystanie z produktu


Czy mogę korzystać z Classe 100X bez tworzenia konta?

Korzystanie z aplikacji DOOR ENTRY wymaga utworzenia Twojego własnego konta.

Jak mam sprawdzić, czy aplikacja DOOR ENTRY jest kompatybilna z moim smartfonem?

W Apple Store aplikacja jest widoczna zawsze, jednak podczas instalacji pojawia się komunikat, gdy nie jest kompatybilna z danym smartfonem.
W Google Play aplikacja nie będzie widoczna, jeżeli dany smartfon nie jest z nią kompatybilny.

Jaka jest wielkość 30-sekundowej transmisji audio/wideo między panelem zewnętrznym a smartfonem?

30-sekundowa transmisja audio/wideo między panelem zewnętrznym a smartfonem to ok 1.1 MB.

Jakie funkcje działają w przypadku braku połączenia WiFi?

W przypadku braku sygnału sieci WiFi, dioda łączności WiFI na wideodomofonie będzie migać, a wszystkie funkcje wideodomofonowe na aparacie Classe 100X nadal będą działały.
Aplikacja nie będzie działać.

Jakie funkcje działają w przypadku tymczasowego zaniku Internetu?

W przypadku tymczasowej awarii Internetu, wszystkie funkcje wideodomofonowe na aparacie Classe 100X nadal będą działały.
Aplikacja nie będzie działać.
Podczas pierwszego powiązania aparatu Classe 100X z aplikacją DOOR ENTRY obecność sygnału Internetu jest konieczna.

Rozwiązywanie problemów


Aplikacja DOOR ENTRY Classe 100X nie jest dostępna na Android w moim smartfonie.

Aplikacja DOOR ENTRY Classe 100X jest dostępna do pobrania na Android ze sklepu Google Play.
Od Maja 2020, niektóre modele smartfonów nie są certyfikowane przez Google, więc nie mogą korzystać już z usług Google Mobile Services, a więc również z Google Play.

Aplikacja Door Entry Classe 100X wykorzystuje do funkcjonowania pakiet usług Google, więc nie jest kompatybilna z aplikacjami i usługami o innym pochodzeniu.

Nasza aplikacja nie jest kompatybilna z następującymi modelami:
- Huawei P40
- Huawei P40 Lite
- Huawei P40 Lite 5G
- Huawei P40 Lite E
- Huawei P40 Pro+
- Huawei P40 Pro
- Huawei Mate 30 Pro
- Huawei Mate 30
- Honor 9X Pro
- Honor View 30 Pro
- Honor View 30

Dlaczego LED WiFi świeci się na aparacie Classe 100X?

Stale świecąca czerwona LED na Classe 100X sygnalizuje, że aplikacja DOOR ENTRY jest w trakcie komunikacji audio/wideo z systemem: ktoś odebrał wywołanie z panelu zewnętrznego na smartfonie, albo włączył na nim podgląd kamery panelu zewnętrznego lub innej kamery.

Dlaczego na aparacie Classe 100X miga czerwona dioda WiFi?

Jeżeli na aparacie Classe 100X miga czerwona dioda WiFi oznacza to, że występiły problemy z dostępem do WiFi: WiFi na Classe 100X jest włączona, ale nie ma połączenia z Twoją siecią WiFi. Sprawdź, czy modem jest włączony.
Sprawdź, czy nikt nie zmienił hasła dostępu do Twojej domowej sieci WiFi.
Zobacz również: Jak mogę zresetować sieć WiFi na moim aparacie Classe 100X?

Dlaczego nie mogę otworzyć bramy z poziomu aplikacji DOOR ENTRY?

Aby zapobiec przypadkowej aktywacji funkcji, klawisz otwarcia musi być przesunięty, a nie dotknięty. Należy go przesunąć palcem od lewej do prawej i upewnić się, że pasek zmienił kolor na zielony.

Dlaczego podczas aktywacji panelu zewnętrznego/kamery z aplikacji, nie włącza się mikrofon?

Podczas aktywacji panelu zewnętrznego z aplikacji DOOR ENTRY, mikrofon Twojego smartfonu jest wyłączony. Po włączeniu kamery panelu, możesz włączyć mikrofon smartfonu klikając obraz z kamery, a następnie ikonę mikrofonu, która pojawi się, by następnie zniknąć.

Dlaczego podczas komunikacji jakość audio/wideo jest niska?

Jakość transmisji audio/video między aplikacją i Classe 100X jest sygnalizowana wskaźnikiem widocznym podczas komunikacji wideo, w prawym górnym rogu ekranu.
Przy dobrej jakości wskaźnik jest biały. W przypadku gdy stanie się żółty lub czerwony konieczne jest sprawdzenie jakości połączenia ADSL oraz sygnału 3G/4G na smartfonie.
Sprawdź również urządzenia do streamingu w Twojej sieci, gdyż mogą one wpływać na jej wydajność.

Dlaczego przy naciśnięciu na wideodomofonie Classe 100X klawisza dotykowego otwarcia zamka, LED szybko miga, a zamek nie jest aktywowany?

Jeżeli przy naciśnięciu na wideodomofonie Classe 100X klawisza dotykowego otwarcia zamka, LED szybko miga, a zamek nie jest aktywowany, włączony jest tryb "Bezpieczny zamek" co oznacza, że klawisze dotykowe zadziałają wyłącznie wtedy, gdy zostanie nawiązane połączenie audio/wideo między panelem zewnętrznym i aparatem (tryb ma na celu uniknięcie przypadkowego otwarcia zamka bez identyfikacji osoby dzwoniącej).

Aby wyłączyć tryb "Bezpieczny zamek" należy:
- zdjąć aparat Classe 100X z uchwytu na ścianie
- odłączyć zieloną kostkę zacisków zasilania
- przesunąć w prawo mikroprzełącznik "Funkcja Bezpieczny zamek" z tyłu wideodomofonu
-  włożyć na miejsce zieloną kostkę zacisków zasilania
- ponownie założyć wideodomofon na uchwyt naścienny

Co w sytuacji gdy z panelu zewnętrznego przychodzi wywołanie, pojawia się obraz, ale nie słychać sygnału?

Jeżeli wideodomofon Classe 100X nie dzwoni po wywołaniu z panelu zewnętrznego, sprawdź, czy nie został wyciszony sygnał wywołania; jest to sygnalizowane podczas czuwania czerwoną diodą sygnalizacyjną wyłączenia sygnału wywołania.
Możesz również sprawdzić w menu aparatu "Dzwonek" czy głośność sygnału dzwonka jest wystarczająca; jeżeli trzeba zwiększ ją przez przekręcenie joysticka do góry.

Jak mogę sprawdzić, czy mój aparat Classe 100X jest już powiązany z jakimś kontem Legrand?

Jeżeli chcesz sprawdzić, czy Twój aparat Classe 100X jest powiązany z jakimś kontem Legrand, należy to sprawdzić bezpośrenio na wideodomofonie.
Naciśnij joystick konfiguracyjny na Classe 100X: jeżeli w lewym górnym rogu ekranu widoczna jest ikona WiFi oraz nazwa Twojej domowej sieci WiFi oznacza to, że Twój wideodomofon Classe 100X jest już powiązany z kontem Legrand.
Jeżeli jeszcze nie przeprowadziłeś powiązania, a chcesz mieć dostęp do systemu, musisz poprosić o zaproszenie przez osoby, które już są powiązane.
Zobacz: Jak mogę zaprosić kogoś do zarządzania moją instalacją?

Jak mogę wyłączyć przekaz wywołania wideodomofonowego na urządzenia mobilne?

Przekaz wywołania wideodomofonowego na urządzenia mobilne można wyłączyć, wyłączając WiFi na Classe 100X.
W ten sposób Classe 100X zostanie całkowicie odłączona od komunikacji z chmurą Legrand i jednocześnie nie będzie możliwości korzystania lokalnie i zdalnie z aplikacji DOOR ENTRY, aż do ręcznego włączenia WiFi na aparacie Classe 100X.

Aby wyłączyć komunikację WiFi na aparacie Classe 100X wykonaj następujące czynności:
- naciśnik joystick konfiguracyjny z prawej strony wideodomofonu, aby otworzyć główne menu
- przekręć joystick w dół, a następnie naciśnij, aby wejść do menu "Ustawienia"
- ponownie naciśnij joystick, aby wyłączyć WiFi: pojawi się ikona WiFi z informacją OFF
Aby włączyć komunikację WiFi na aparacie Classe 100X wykonaj następujące czynności:
- naciśnik joystick konfiguracyjny z prawej strony wideodomofonu, aby otworzyć główne menu
- przekręć joystick w dół, a następnie naciśnij, aby wejść do menu "Ustawienia"
- ponownie naciśnij joystick, aby wyłączyć WiFi: na kilka sekund pojawi się komunikat "BRAK WiFi" a następnie pojawi się nazwa sieci WiFi, do której przypisany był aparat Classe 100X.

Jak mogę zlikwidować moje konto?

Możesz zlikwidować swoje konto bezpośrednio w aplikacji na stronie Login/Witamy; wybór "Usuń konto" rozpocznie procedurę usunięcia konta.
Jeżeli jesteś w aplikacji, możesz usunąć konto bezpośrednio z podmenu "Konto" w menu "hamburger" w lewym górnym rogu ekranu aplikacji.
UWAGA: Po usunięciu konta, nie będzie możliwe w ciągu następnych 30 dni zarejestrowanie nowego konta z wykorzystaniem tego samego adresu e-mail.

Jak mogę zresetować sieć WiFi na moim aparacie Classe 100X?
Na przykład: po zmianie hasła WiFi, zmiany routera lub repeatera WiFi…

Możesz zresetować połączenie między Classe 100X a siecią WiFi bezpośrednio z aplikacji DOOR ENTRY na smartfonie.
W menu "hamburger" w lewym górnym rogu ekranu wybierz podmenu "Ustawienia"->"Ustaw WiFi wideodomofonu".Następnie realizuj kolejne kroki wg procedury prowadzonej przez aplikację w interakcji z Twoim wideodomofonem Classe 100X.
Dioda sygnalizacyjna WiFi na Classe 100X będzie migała aż do przywrócenia połączenia z siecią, po którym zgaśnie.

Nie otrzymuję wywołań na mojego smartfona.

Sprawdź, czy Twój smartfon nie ma włączonego trybu oszczędzania energii.

Wymagania dla sieci Wi-Fi


Czy mogą używać aplikacji DOOR ENTRY na tabletach?

Aplikacja może również pracować na tabletach, jednakże została zaprojektowana, aby najefektywniej pracować na smartfonach.

Ile aparatów Classe 100X mogę mieć zainstalowanych w jednym mieszkaniu/domu jednorodzinnym?

W jednym mieszkaniu lub domu może być zainstalowany tylko jeden aparat Classe 100X.
W lokalach z kilkoma wideodomofonami można zainstalować 1 wideodomofon Classe 100X oraz dodatkowo 2 (instalacja wielorodzinna) lub 4 (instalacja jednorodzinna "zwykłe" wideodomofony Classe 100.

Jaka jest minimalna konieczna szybkość łącza?

Minimalna wymagania odnośnie szybkości przesyłu to: 300 kb/s pobieranie i 100 kb/s wysyłanie.

Jakiego rodzaju sieci WiFi potrzebuję w moim mieszkaniu?

Sieć WiFi do której podłączony jest aparat Classe 100X musi być typu 2.4 GHz 802.11 b / g / n.
Aparat nie jest kompatybilny z sieciami 5 GHz.